اختصاص ده میلیون دلار برای توسعه‌ی درمانهای جدید برای دیابت نوع 1

 25 مه 2017- درمجموع 10 میلیون دلار برای توسعه‌ی محصولاتی با هدف آسانتر کردن زندگی افراد مبتلا به دیابت نوع 1 سرمایه‌گذاری شده است. این سرمایه به شرکتی به نام ViaCyte که در حال حاضر بر روی درمانهای جایگزینی جزایر مشتق شده از سلولهای بنیادی کار می‌کند، اهدا می شود.

 این درمان شامل تعدادی تکنولوژی پیش رفته از جمله یک کپسول حفاظتی برای جلوگیری از حمله‌ی سیستم ایمنی بیمار به سلولهای جزایر جدید (ViaCyte's PEC-Encap) است. پاسخ خود ایمنی علت اصلی بروز دیابت نوع 1 است که منجر به حمله‌ی سلولهای ایمنی به سلولهای جزایر پانکراس (سلولهای بتا) و تخریب سلولهای انسولین ساز می‌شود.

 درمان PEC-Encap که توسط کمپانی ViaCyte توسعه یافته است به تشکیل رگهای خونی درون کپسول کمک می‌کند، این فرایند که به نام رگ‌زایی شناخته می‌شود برای حفظ سلامت و کارایی سلولهای بنیادی موجود در کپسول و تأمین مواد مغذی آنها، ضروری است.

 شرکت ViaCyte اعلام کرده است که این فن‌آوری مهر تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا و بهداشت  و درمان کانادا را برای آزمایشات بالینی دریافت کرده است.

دکتر Paul Laikind رئیس ومدیر اجرایی شرکت ViaCyte گفت: شرکت ViaCyte اولین شرکت موفق در افتراق سلولهای بنیادی انسانی به سلولهای پاسخگو به گلوکز و تولید کننده‌ی انسولین است و ما برای اولین بار در حال انجام کارآزمایی بالینی درمانهای جایگزینی جزایر مشتق شده از سلولهای بنیادی بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 هستیم. درحالیکه درمان با انسولین، بیماری دیابت نوع 1 را از یک بیماری کشنده به یک بیماری مزمن تبدیل کرده است اما یک درمان واقعی محسوب نمی‌شود.

 حمایت مالی برای ادامه‌ی توسعه‌ی محصولات شرکت ViaCyte توسط خیریه‌ی JDRF و کمپانی Gore که یک شرکت جهانی علوم مواد است، انجام شده است.

 دکتر Laikind گفت: شرکت ViaCyte دارای سابقه‌ای طولانی در زمینه‌ی پزشکی احیاء کننده است و ما باور داریم که همکاری با شرکت Gore برای توسعه‌ی تکنولوژی ابزارهای تحویل درمانهای سلولی قابل کاشت جدیدف به ما کمک خواهد کرد تا به اولین درمان کاربردی مهم برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 دست یابیم.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/may/10m-usd-to-be-spent-on-developing-groundbreaker-type-1-diabetes-therapies-91087577.html

 نآآیییبیبسشثق